Koszty utrzymania Audi A3
Przykładowe koszty utrzymania Audi A3 dla hatchback-a 1.9 TDI o mocy 105 KM to średnio 14 000 zł za rok, przy przebiegu 20 000 km rocznie. Średnie spalanie auta klienta wynosiło 5,92 l/100 km. Jednak nie będzie tak zawsze, ponieważ inny klient przy przebiegu 22 180 km wydał jedynie 8 000 zł, a samochód spalił średnio 7,32 l/100 km ( 2.0 TDI o mocy 140 KM).
W pierwszym przypadku koszty serwisowe wynosiły prawie 5000 zł, w drugim serwis pochłonął jedynie 365 zł. To krótkie wprowadzenie pokazuje, że wszystko zależy od tego na jaki egzemplarz się trafi, a wskazane przykłady są w miarę miarodajne ponieważ oba auta były z rocznika 2004. Samochody te teoretycznie są przecież podobne.
Co pływa na koszty utrzymania Audi A3?
Każde samochody używane, a w zasadzie nie tylko używane potrafią opróżnić portfel w różnym stopniu. I nie chodzi tu tylko o spalanie, które jest głównie wynikiem stylu jazdy, ale głównie o wizyty w serwisie i awarie. Dlatego ważne jest, aby kupując używkę jak najdokładniej sprawdzić historię serwisowania.
Oczywiście ogłoszenia motoryzacyjne nie zawsze w opisie będą miały tą informacje, więc po prostu dopytaj. W przypadku braku informacji jak często były wykonywane naprawy i jakie lepiej odpuścić zakup takiego samochodu.
Kolejną sprawą są np. opony. One przy zbyt agresywnej jeździe będą szybciej się zużywać, co za tym idzie częściej będzie potrzebny ich zakup.
Jaki silnik wybrać w Audi A3?
Audi 1.6 8V to wielokrotnie modernizowany, świetnie nadający się do LPG i tani w naprawach silnik. Oferuje moc 102 KM i był dostępny do rocznika 2010 w Audi A3.
Audi 1.8T mocny silnik, bardzo poszukiwany. Dostępny był także do roku 2010 i mimo, że spala więcej to ma lepsze osiągi i jest podatny na tuning.
Audi 1.6 TDI to następca słynnego już 1.9 TDI PD. Debiut tych silników to rok 2012.
Koszty utrzymania Audi A3 III, typowe usterki
Z racji naprawdę sporej ilości silników i wyposażenia ciężko jednoznacznie określić który model wybrać. Praktycznie wszystkie silniki nie mają większych problemów związanych z konstrukcją. Warto jednak zwrócić uwagę na skrzynie, ponieważ jeśli automatyczna nie była serwisowana może sprawiać problemy, a naprawa to koszt ponad 7000 zł.
Zawieszenie sprawia problemy na tulejach, ale poza tym sprawuje się bardzo dobrze. Ogólnie przy Audi A3 III warto unikać silników diesla z dużymi przebiegami i nowszych silników po upgradzie fabrycznym.